Neka en transportskada?

Kan vi neka en transportskada som anmäls till oss efter 4 dagar?

Nej, konsumenten har samma rättigheter vid transportskada som vid fel i vara och då gäller konsumentens reklamationsrätt. Konsumenten är skyldig att anmäla skadan inom skälig tid från det att felet upptäcktes eller borde ha upptäckts.

Anne Bardeman
Skriven av Ansvarig för Trygg E-handel Anne Bardeman 11 februari 2020
Senast uppdaterad 3 mars 2020

Våra tjänster

Konsumenträttsexpert

Få hjälp av en jurist med konsumenträttsexpertis

Second opinion

Låt en jurist granska din färdiga text för cookies, allmänna villkor eller dylikt.

Saknar du några frågor?

Maila i så fall gärna in till oss direkt och berätta vilken fråga just du behöver hjälp med!
Genom att skicka in en fråga så godkänner du att vi kan komma att publicera den anonymt på FAQ-sidan på Trygg E-handels hemsida. För mer information läs vår integritetspolicy.

0 / 140