Har konsumenten automatisk hävningsrätt vid fel?

Har konsumenten rätt att häva sitt köp per automatik vid fel i vara?

För att konsumenten ska ha rätt att häva ett köp måste felet vara allvarligt och av väsentlig betydelse för konsumenten, alternativt att e-handlaren har försökt att avhjälpa felet flera gånger utan att ha lyckats. Det gäller både fel i vara och dröjsmål.

Anne Bardeman
Skriven av Ansvarig för Trygg E-handel Anne Bardeman 11 februari 2020
Senast uppdaterad 2 mars 2020

Våra tjänster

Konsumenträttsexpert

Få hjälp av en jurist med konsumenträttsexpertis

1h gratis — varje år

Trygg E-handlare har rätt till 1h gratis kostnadsfri rådgivning till ett värde av 2500 kr/år.

Saknar du några frågor?

Maila i så fall gärna in till oss direkt och berätta vilken fråga just du behöver hjälp med!
Genom att skicka in en fråga så godkänner du att vi kan komma att publicera den anonymt på FAQ-sidan på Trygg E-handels hemsida. För mer information läs vår integritetspolicy.

0 / 140